FAQ – Kundeservice

Vanlige spørsmål

Osten, samt andre kjøleprodukter blir sendt i temperaturregulerende esker. Her legger vi en ice-gel pose for opprettholde kjøleskapstemperatur, frakt tar 48timer til de distriktene som ligger lengst unna Oslo. I de fleste tilfellene vil de komme dagen etter hvis du bestiller før kl 10.

En ost er et levende produkt, iallefall frem til den blir delt. Et oppskjært ostestykke vil derfor ha kortere levetid, en hel brie har ca 48.dagers holdbarhet som hel ost, men i det den blir delt opp så reduseres holdbarheten til ca 8-10 dager under riktig lagringsforhold. Eksempelvis pakket i ostepapir.

Ferskostene som Mozarella og smøreoster har holdbarhet på ca.4-12dager.

Myke oster, hvitmugg- og kittmodnede oster har som regel kortere holdbarhet enn hardoster som Parmesan eller Manchego. Skulle osten lukte ammoniakk så anbefaler vi at du ikke spiser den.

Ordre som mottas etter kl 14, pakkes og sendes dagen etter. Ordre som legges inn i helgene vil bli effektuert på mandager.

Bring leverer din pakke på døra innen ca.48 timer etter sending. Eks: Ordre legges inn på tirsdag, pakkes på onsdag, fremme til fredag hvis du bor i Pasvik. Bor du i en av storbyene i sør Norge så kan du forvente levering på torsdag.

Vi holder til på Skedsmokorset, på Slogum Gård, dersom du ønsker å hente. Sørg for å avtale slik at vi har din ordre klar for henting.

Osteskjæring er en kunst og ikke noe som utføres maskinelt. Derfor kan vekten variere noen gram fra eller til.

Ta kontakt med oss så fort som mulig helst pr.epost kundeservice@godost.no , ta evt bilder av emballasjen og gi melding til postbudet som leverer.

Javisst, ta kontakt med oss på tlf dersom du eller din bedrift ønsker å gi bort ostegaver.

Noen oster vil være bestillingsvare, andre produkter kan være sesongbaserte som f.eks trøffel, status på produktene vil uansett vises i nettbutikken så du kan se leveringstid.