Betingelser og vilkår

Ordrebekreftelse

Du mottar en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Det anbefales at du kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør du ta kontakt med oss så snart som mulig. post@premiumgourmet.no

Dersom vi er tom for en vare som du har bestilt forbeholder vi oss retten til å endre dette til tilsvarende produkt for å unngå at ordren forsinkes. Vekten på ostene kan variere ettersom oppskåring skjer manuelt.

Når ankommer min ordre

Normal leveringstid for varer som er på lager er ca 1-3 virkedager. Har du bestilt såkalte «bestillingsvarer» så kan det dog ta noe lenger tid, men det vil du informeres om. For bestillinger med leveringsmåte Klimanøytral servicepakke så får man også sporingsinformasjon slik at man kan følge forsendelsen. SMS varsling får du når din ordre er klar for utlevering hos Posten/Bring.

Adresser, mottaksnavn og plass.

For at produkter ikke skal kommer på avveie er det svært viktig at du skriver inn korrekt informasjon, og er tilstede når disse pakkene ankommer. Dette er sensitive matvarer som ikke trives i varme temperaturer. Våre leveringstjeneste gjennom Bring leverer varene rett hjem til deg mellom 17-21 på kveldstid. Bring tar kontakt i forkant av levering.

Vi anbefaler å ikke bestille de mykeste ostene når det er temperaturer over +18C dersom du bor i et område som har postnr 6900 eller høyere.

Betalingsløsninger

Vi benytter DIBS for å gi deg de beste betalingsalternativene. Hos oss kan du enten velge å betale med kort eller faktura.

Gaver

Selvfølgelig kan vi lage dette som en gaveeske uten kvittering til mottager. Velg dette som et alternativ eller ta kontakt med oss, så kan vi hjelpe deg med å glede dine venner eller kollegaer med ost og andre matvarer.

Sikkerhet og personvern

Vi krypterer all datatrafikk, så du kan føle deg trygg.Godost.no bruker samme type kryptering som nettbanker og andre sikre nettsteder,SSL teknologi.

Informasjonskapsler

Godost.no benytter informasjonskapsler (cookies) i henhold til norsk lovgivning. En cookie er data som lagres i din nettlesers internminne, som skal gi deg en bedre og mer relevant brukeropplevelse ved besøk på en nettside. Komplett.no bruker cookies blant annet for å kunne gi deg en enklere netthandel med tilgang til login, handlekurv, gjennomføring av kjøp og automatisk visning av relevante produkter på din side. Vi bruker også cookies til statistikk for å lære om hva våre kunder er opptatt av, slik at vi kan gjøre nettsidene våre enda mer brukervennlige.

Angrerett

Godost følger naturligvis angrerett loven, det vil dog være unntak med tanke på en del av våre produkter som ost, sopp, og juice. Og generelt andre matvarer som har kort holdbarhet eller er av en art som ikke egner seg for retur. Er emballasjen åpnet gjelder ikke vanlig angrerett, men kun reklamasjon dersom produktet du har fått er ødelagt.

Vi dekker ikke transportskader, dette MÅ taes med BRING i det du oppdager feil.

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt.

Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.

Kjøperen skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding etter angreretten ble gitt, sende varene tilbake, eller overlevere dem til selgeren dersom selgeren ikke har tilbudt seg å hente varene.

Dersom kjøperen uttrykkelig har valgt en annen type levering enn standardleveringen som selgeren tilbød, skal selgeren likevel ikke betale tilleggskostnadene dette medførte.

Tilbakebetaling skal skje uten unødig opphold, og senest 14 dager fra da selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Med mindre noe annet uttrykkelig er avtalt med kjøperen, skal tilbakebetalingen skje ved bruk av samme betalingsmiddel som kjøperen benyttet. Kjøperen skal ikke betale noen form for gebyr som følge av tilbakebetalingen.

Selgeren kan holde tilbakebetalingen tilbake til varene er mottatt, eller til kjøperen har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake. Dette gjelder ikke når selgeren har tilbudt seg å hente varene.

Kjøperen må bære kostnadene ved å returnere varene dersom angreretten brukes.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Selgeren kan kreve at forbrukeren erstatter verdireduksjon som følge av kjøperens håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon.

Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig. Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt.

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

Retur og reklamasjon

Premium Gourmet følger norsk lov iht til reklamasjoner og retur for internettsalg. Det vil dog være unntak på matvarer.